Langsing & Sihat : Tips #1


Assalamualaikum...

Semoga anda semua dikurniakan kesihatan yang terbaik oleh Allah hari ni... bila kita sihat, ramai orang yang kita boleh bantu... In shaa Allah :)

Terima kasih sekali lagi kepada anda diluar sana yang memberi semangat kepada saya untuk terus berkongsi... ramai yang meminta saya untuk berkongsi tentang tips-tips untuk kurus... Ha ha... ini memang topik hangat dipasaran... 

Fenomena hangat 3G di seluruh dunia! In shaa Allah saya akan berkongsi bukan sahaja tips kurus saya rasa, tetapi lebih kepada cara pemakanan yang lebih sihat yang mempunyai kesan sampingan iaitu menjadi lebih kurus... Suka tak??..
Kesan sampingan yang macam ni saya rasa semua orang suka...tetapi yang lebih penting, sebagai ibubapa, kita perlu berubah dan merubah corak pemakanan dan cara hidup kita supaya anak-anak dan cucu-cucu kita juga lebih sihat dan bebas dari penyakit-penyakit kronik! Fenomena obesiti di kalangan kanak-kanak juga semakin membimbangkan...
Jika perubahan kita lakukan sedikit setiap hari, lama-lama jadi banyak jugak kan... Change ourselves before we change the world...

Saya akan berkongsi beberapa tips yang saya gunakan untuk diri dan client-client saya untuk program diet saya , harap boleh membantu anda-anda di luar sana yang mempunyai matlamat yang sama… Bukan sahaja kurus, tapi lebih sihat..

Tips yang pertama hari ini :

#1: Bersihkan usus anda.

Susah untuk kita turunkan berat badan jika kita sentiasa makan setiap hari tapi tidak membuang air besar setiap hari.. seelok-eloknya sehari sekali atau lebih.. What goes in must goes out within 24 hours ! Semua clients dalam program slimming saya perlu ‘membersihkan usus’ mereka sebelum memulakan program penurunan berat badan…

Minum air 2-3 liter sehari, clean filtered water… Minum  1-2 gelas air, sebelum dan selepas bangun tidur. Air suam + lemon juga bagus untuk sistem pencernaan. Anda juga boleh mencampurkan secubit  garam kasar dalam air suam ketika minum air selepas bangun dari tidur… Ini membantu untuk melawaskan proses pembuangan..

Sedikit gambaran tentang usus kita... 

Ini adalah contoh usus yang sihat yang dilihat melalui scope...

Inilah tempat semua makanan & minuman kita diproses, yang baik menjadi nutrisi yang buruk merosakkan sistem yang lain…

Sebagaimana sabda Rasulullah s.a.w …  ‘Tidaklah anak adam memenuhi wadah yang lebih buruk daripada perutnya…’

Seorang pakar gastroenterologist yang berkata ..“ of the 22000 operations I have personally performed, I never found a single normal colon! ” - Dr. Harvey Kellog.

Bagaimana la rasanya rupa usus kita ye??  Ok atau banyak sampah sampah sarap yang dah betahun-tahun termendap… huhu… takut nak membayangkan…


Cuba kita lihat gambar usus yang kotor dan mula membengkak... Bagaimana proses pemulihan yang penyerapan nutrisi boleh berlaku dengan baik jika keadaan ini berterusan?


Ugly but it's the truth !!

Just to share...Salah satu cara yang lebih mudah dan berkesan sebelum memulakan program diet, saya mencadangkan pengambilan Herb Lax untuk membantu proses pembersihan tersebut… Ia bertindak sebagai pembantu yang menyapu dan menyental toksik termendap di pelipatan usus! 

Biasanya client saya akan ambil 4 biji malam sebelum tidur, dan hasilnya anda akan lihat pagi esok.. semua lendir-lendir akan turut keluar bersama-sama sampah-sampah lama.. Again, sounds ugly but it’s true !


Saya berharap agar sesiapa yang pernah menggunakan Herb lax atau Colon cleanser ini dapat memberikan komen anda dibawah kerana ramai yang mencari tetapi mereka takut untuk memulakannya... In shaa Allah, perkongsian pengalaman anda akan membantu rakan-rakan di luar sana.. Perkara yang baik kalu tak berkongsi, berdosa tau...



With less than RM52 investment to your intestinal health, you’ll definitely feel the difference!.. 

Bila usus kita lebih bersih, penyerapan nutrisi juga pasti lebih baik..In shaa Allah… selepas ini saya akan berkongsi tentang tips kedua #2 : Tentang Pemakanan dengan anda… Apakah diet yang perlu di ambil untuk lebih sihat dan mempunyai kesan sampingan iaitu ~ Lebih langsing !!

Selamat Mencuci & Membersihkan Usus Anda !!


cuci-usus.blogspot.com

Comments

  1. Salam. Dr Malinda, just nak share pengalaman mencuci usus ni. Alhamdulillah sejak tahun 2000 sehingga kini saya masih amalkan pengambilan herb lax. Biasanya saya akan makan herb lax 3 biji sebelum tidur 2 atau 3 hari sekali, so dalam jam 5.00 -6.00pagi perut akan beri alarm untuk dibersihkan. Biasanya sebanyak 3 kali masuk tandas selepas tu fuuuh alhamdulillah lega.Perut kembung tak ada, sakit kepala pun hilang. Jerawat pun hilang!

    ReplyDelete
  2. dr bagi yg sensitif alfafa,pe yg ptt di ambil? herbalax pn de alfafa kn?

    ReplyDelete
  3. Waktu yang paling sesuai.ambil herbalax berapa biji n perlukah ambil setiap hari..mohon penjelasan ye Dr.
    Trimakasih

    ReplyDelete
  4. The best time : Herblax - Ambil 4 biji malam. Selepas 8-12 jam biasanya akan nampak kesan :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

KENAPA RAHIM BENGKAK?

2018 : CABAR DIRI 60

PERIA KATAK