Tuesday, 9 April 2013

TOKSIK!

TOKSIK OH TOKSIK !! | Setiap hari banyak 'bendasing' ini lah yang kita makan, kita minum, kita hidu, kita sentuh dan menyerap ke dalam kulit, kita oleskan di muka, kita gunakan untuk mencuci rambut, cuci muka, cuci baju, cuci pinggan mangkuk dirumah dan lain-lain....

Cuba luangkan masa untuk scroll ke bawah...

Acetone
Acetaldehyde
Alcohol
Alkyl-phenol Ethoxylades
Alpha Hydroxy Acid
Aluminum
Ammonium Glycolate
Ammonium Persulfate
Aspartame
Bentonite (Clay)
Benzene
Benzoic Acid
Benzoic / Benzyl / Benzene
BHA - BHT
Bronopol
Butylparaben
Carboxymethylcellulose
Coal Tar Dyes
Cocamidopropyl Betaine
Coumarin
D&C Yellow 11
DEA: Diethanolamine
Ethylacrylate
Hydroabietyl Alcohol
NDEA
Diacetyl
Phthalate
Dimethicone
Disodium EDTA
Elastin
Fluoride
Formaldehyde
Fragrances (Synthetic)
GMO/Genetically Modified Organism
High Fructose Corn Syrup/HFCS
Hydrogenated/Partially Hydrogenated Oils
Hydroquinone
Hydroxymethylcellulose
Isobutylparaben
Isopropyl Alcohol
Kaolin (Clay)
Lacquer
Lanolin
Lye
Magnesium Stearate
Methylisothiazoline, or MIT
Mineral Oil
Monosodium Glutamate/MSG
Neotame
Nitrate - Nitrite
Nitrosamines
Olestra
Paraffin
Laurate
Petroleum
Propylparaben
Sodium Chloride
SLS (Sodium Lauryl Sulphate)
SLES (Sodium Laureth Sulfate)
Sulfites
Toluene
Triclosan
Zinc Stearate

Banyakkan... Ini pun sebahagian jer.. byk lagi actually!!

So, Tak ada siapa yang boleh kata badan dia Free Of Toxins! Cuba tengok simptom-simptom di bawah :

~ Perut rasa kembung
~ Penghadaman yang tidak baik
~ Sembelit atau Cirit-birit
~ Kekejangan otot
~ Berat badan meningkat, OBESITI
~ Letih & cepat penat
~ Allergic, skin rashes, gatal-gatal
~ Kerap demam
~ Sakit kepala
~ Sakit-sakit badan & sakit sendi
~ Susah nak fokus

Masalah kesihatan yang sangat berkait rapat dengan toksin dalam badan adalah KANSER !!

Nak elakkan 100% mmg mustahil.. Apa yang boleh kita buat ??

- Kurangkan penggunaan pencuci chemical based ( go for organic)
- Minum air >3 liters ( well filtered )
- Deep Breathing Technique
- Cleanse colon & Liver (personally saya guna Herb lax & Liver DeToX)
- Mandi dengan Garam Himalaya ( I did this too! )
- Beli organic veges & Fruits

Yang penting, START NOW! Jangan loaded kan anak-anak kita dengan Toksin jugak!! Jom buat perubahan :)

~ Dr. Malinda


0 comments:

Post a Comment